تبني أساليب التدريس المبتكرة والفصول الدراسية المقلوبة في السياق الجامعي الجزائري
نحو التمكين وتنمية المهارات
الكلمات المفتاحية:
learning، innovative pedagogy، flipped classroom، teacher، studentالملخص
Unlike the traditional method, active learning encourages student involvement, prompting teachers to rethink their methods and roles. Based on a dynamic approach, this innovative pedagogy favours group work and individual approaches, emphasising interaction and active support from the teacher. The aim of this study is to ascertain how innovative teaching methods are being deployed in the Algerian university system and the training systems proposed to encourage student involvement. In this context, our contribution examines the impact of innovative teaching methods such as the flipped classroom, teamwork and problem-based learning.
التنزيلات
منشور
2025-06-15
كيفية الاقتباس
تبني أساليب التدريس المبتكرة والفصول الدراسية المقلوبة في السياق الجامعي الجزائري: نحو التمكين وتنمية المهارات. (2025). مجلة البحوث العلمية لجامعة أفريقيا, 19(1), 370-387. https://jsr.africaun.edu.ly/index.php/jsr/article/view/24