تبني أساليب التدريس المبتكرة والفصول الدراسية المقلوبة في السياق الجامعي الجزائري

نحو التمكين وتنمية المهارات

المؤلفون

  • Abla HOUICHI University of Mohamed Boudiaf - M'Sila, Algeria المؤلف

الكلمات المفتاحية:

learning، innovative pedagogy، flipped classroom، teacher، student

الملخص

Unlike the traditional method, active learning encourages student involvement, prompting teachers to rethink their methods and roles. Based on a dynamic approach, this innovative pedagogy favours group work and individual approaches, emphasising interaction and active support from the teacher. The aim of this study is to ascertain how innovative teaching methods are being deployed in the Algerian university system and the training systems proposed to encourage student involvement. In this context, our contribution examines the impact of innovative teaching methods such as the flipped classroom, teamwork and problem-based learning.

السيرة الشخصية للمؤلف

  • Abla HOUICHI، University of Mohamed Boudiaf - M'Sila, Algeria

    Department of Letters and French Language - Faculty of Letters and Languages - Theoretical and Practical Linguistic Studies Lab

التنزيلات

منشور

2025-06-15

إصدار

القسم

Articles

الفئات

كيفية الاقتباس

تبني أساليب التدريس المبتكرة والفصول الدراسية المقلوبة في السياق الجامعي الجزائري: نحو التمكين وتنمية المهارات. (2025). مجلة البحوث العلمية لجامعة أفريقيا, 19(1), 370-387. https://jsr.africaun.edu.ly/index.php/jsr/article/view/24